how bringly works
Working at Bringly

Ready to make a real impact?

How it all started

Our story began in 2016 in New York when one of our founders first encountered the pros and cons of urban logistics in America. The idea was clear from the start: the logistics chain could be made more transparent, subsequently achieving both sustainability and cost reduction.

Today, our platform and its accompanying software help more than 100 e-commerce companies, brands, and carriers to ship packages more efficiently, sustainably, and cost-effectively from A to B. The solution for sustainable and future-proof logistics lies not in a carrier solution, but in a “tech-enabled” platform that utilizes the various specialties and capabilities of connected carriers.

To realize our long-term ambitions, we are looking for driven, strategic, and innovative thinkers and colleagues to continue this journey together.

Our Mission: “To make the e-commerce delivery chain sustainable & future-proof.”

Check our vacancies

Your business goal
How to solve

Become a sales star

Apply as our new Account Executive

This Is What You Tell People At Parties

Bringly is de duurzame start-up die merken door heel Europa verduurzaamt. Ons slimme platform koppelt e-commerce bedrijven en retailers aan duurzame bezorgdiensten. Hiertoe hebben wij een unieke software oplossing ontwikkeld die de meest optimale route op basis van efficiëntie en carbon footprint bepaalt. Zo dragen wij bij aan een betere wereld.

Wat ga je doen?

In deze rol ben je onderdeel van het team dat zich toelegt op de groei van onze verkoopactiviteiten in Europa. Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

 

  • Kwalificeren en genereren van kwalitatieve leads 
  • Actieve communicatie met belangrijke stakeholders (C-level)
  • Analyseren van potentiële klantbehoeften
  • Samenwerken met verschillende afdelingen binnen Bringly om ze de meeste waarde voor onze klanten te genereren. 

Wat wij bieden 

  • Een competitief en marktconform salaris met een aantrekkelijk bonussysteem
  • Een leuke werkomgeving in ons kantoor aan de Amsterdamse grachten.
  • Directe impact en kansen om te groeien binnen een snelgroeiende start-up met een dynamisch, professioneel en ambitieus team.
  • Een laptop en telefoon, met de mogelijkheid om af en toe thuis te werken.
  • Gezellige borrels en regelmatige tafeltennistoernooien!

Onze perfecte match

  • HBO / WO werk- en denkniveau
  • Je bent proactief, data gedreven en resultaatgericht;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Commerciële ervaring binnen e-commerce en/of SaaS;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Beschikbaar voor 32 tot 40 uur per week.

Het sollicitatieproces

Stap 1: Eerste gesprek met Head of sales 

Stap 2: Tweede gesprek op kantoor met stakeholders en onze CEO 

Stap 3: Afronden formaliteiten (optionele wedstrijd tafeltennis) 

Ben je enthousiast geworden van deze vacature en zie je jezelf al bij Bringly zitten? We kijken er naar uit om je te ontmoeten en samen te werken aan een duurzamere toekomst!

Become a tech star

Apply as our new Tech Lead

Job Title: Tech Lead

Location: Amsterdam (Hybrid)

 

Company Overview:

We are a fast-growing sustainable logistics startup based in Amsterdam, dedicated to revolutionising the industry with environmentally friendly and efficient solutions. Our commitment to sustainability is matched by our focus on using cutting-edge technology to drive our mission forward.

 

Role Overview:

As a Tech Lead, you will be at the forefront of our technological innovation. Your primary responsibility will be to guide and lead our remote development team in creating and implementing elegant, effective solutions that align with our sustainable logistics goals. This role demands a mix of strong technical expertise, leadership skills, and a passion for sustainability in the logistics sector.

 

Key Responsibilities:

Lead and mentor a team of remote developers, fostering a culture of innovation, collaboration, and continuous improvement.

Design and implement robust, scalable solutions using our core tech stack (Node.js, TypeScript, React, GCP, PostgreSQL, Terraform).

Collaborate with cross-functional teams to understand business needs and translate them into technical requirements.

Ensure the reliability, security, and efficiency of our applications and systems.

Stay abreast of emerging trends and technologies in software development and sustainable logistics, recommending and implementing improvements as needed.

 

Qualifications:

  • Minimum of 8 years of professional experience in software development, with a proven track record in a leadership role.
  • Expertise in our core tech stack: Node.js, TypeScript, React, GCP, PostgreSQL, Terraform.
  • Strong experience in designing and building complex, scalable, and high-performance software systems.
  • Demonstrated ability to lead and manage (remote) development teams effectively.
  • Excellent problem-solving skills and the ability to think creatively and strategically.
  • Strong communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively across diverse teams.
  • A passion for sustainability and a desire to contribute to environmentally conscious initiatives.

What We Offer:

  • The opportunity to be a part of a fast growing company, with a dynamic and innovative team that is making a real impact in the sustainable logistics industry.
  • A supportive, inclusive, and collaborative work environment.
  • Competitive salary and benefits package.
  • Flexible working hours and the option to work remotely.
  • Regular team events and a vibrant company culture.

Become an operational star

Apply as our new Service Operations Manager

Bij Bringly is onze missie om snelle, efficiënte en duurzame bezorgingen voor iedereen beschikbaar te maken. Via ons slimme platform bieden we een duurzame en unieke bezorg ervaring door heel Europa.

We breiden ons duurzame bezorgnetwerk van fietskoeriers en elektrische voertuigen steeds verder uit en zijn daarom op zoek naar een Service Operations Manager om onze dagelijkse operatie te managen. Als Service Operations Manager ben jij verantwoordelijk voor het managen, stroomlijnen en optimaliseren van onze operatie en bedrijfsprocessen.

Je bent betrokken bij diverse (strategische) projecten, van het onboarden van een nieuwe klant tot het stroomlijnen van de bestaande processen met aangesloten vervoerders. Vanwege je proactieve en hands-on mentaliteit zie je continu diverse kansen om de bijbehorende operatie te optimaliseren en klanten maximaal te laten groeien. Hierbij stel je zelf de juiste prioriteiten.Jouw doel is om constant onze services en processen te verbeteren en zowel klanten als partners zo goed mogelijk te ondersteunen.

 

Jouw belangrijkste taken:

  • Managen en ondersteunen van diverse stakeholders bij klanten en bezorgpartners;
  • Centrale contactpersoon voor operationele en technische vraagstukken;
  • Stroomlijnen van onze operatie en bedrijfsprocessen;
  • Controleren en bewaken van onze service levels;
  • Analyseren van data en rapporteren van KPI’s aan het management;
  • Stroomlijnen van supportprocessen;

 

Wie zoeken wij?

  • Je hebt  1-2 jaar werkervaring binnen een Operations / Supply Chain rol;
  • Je bent enthousiast en hebt een proactieve houding;
  • Je bent communicatief sterk en tech savy. 
  • Je hebt goede data skills en weet deze binnen de juiste context toe te passen. Power-BI/SQL ervaring (of vergelijkbaar)  is een pré. 
  • Je kan zelfstandig werken vindt het leuk om vrijheid te hebben;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands én Engels;
  • Je woont in regio Amsterdam;

Wat je krijgt:

  • Marktconform salaris;
  • De kans om direct impact te maken en mee te groeien binnen een dynamische scale-up;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • Een fijne werksfeer in een jong, professioneel en ambitieus team;
  • Gezellige borrels en tafeltennistoernooien.

 

Contact

Heb je vragen of wil je solliciteren, stuur dan je CV en een korte motivatiebrief naar partner@bringly.nl. Tot snel!

Become a marketing star

Apply for Online Marketing Internship

This Is What You Tell People At Parties 👋

Bringly is de duurzame start-up die vanuit het kantoor in hartje Amsterdam (Herengracht) merken door heel Europa verduurzaamt. Ons slimme platform koppelt e-commerce bedrijven en retailers aan duurzame bezorgdiensten. Hiertoe hebben wij een unieke software oplossing ontwikkeld die de meest optimale route op basis van efficiëntie en carbon footprint bepaald. Zo dragen wij bij aan een betere wereld.

Het is onze missie om de volledige logistieke keten duurzamer en toekomstbestendig te maken. Aan de hand van onze slimme allocatie en splitsing van de first, middle en last mile kunnen pakketjes sneller, efficiënter en op de meest duurzame manier bezorgd worden in Europa.

Wij kunnen daarom de “bold” claimen dat wij ieder pakketje op de meest duurzame manier mogelijk kunnen verzenden. Of dat nou inhoudt het laatste stukje op de fiets of een geconsolideerde pick-up, iedere CO2-besparing is er één richting een groenere toekomst 🍀

Wat ga je doen als Online Marketing stagiar(e)?

Als onderdeel van een marketing en sales team ben je constant bezig met het uitbreiden, verbeteren en ondersteunen van onze marketing en sales strategieën. Je krijgt de ruimte en vrijheid om zelf initiatief te nemen en jezelf te ontwikkelingen op zowel het marketing als sales vlak. Je krijgt vanaf dag één veel verantwoordelijkheid en bent direct een belangrijk onderdeel van het team.

Ons doel is om jou te laten groeien als mens en teammember door je een fijne werkomgeving te bieden. Binnen ons team stimuleren we het om fouten te maken, want alleen op die manier kunnen we leren en snel doorpakken.

• Ondersteunen bij het opstellen en uitvoeren van marketing- en communicatieplannen.

• ‍Creëren en beheren van content voor verschillende marketingkanalen, waaronder sociale media, de website en nieuwsbrieven.

• Bijdragen aan het opzetten en uitvoeren van online marketingcampagnes

• ‍Analyseren van marketingdata en trends om de effectiviteit van marketinginspanningen te meten.

• ‍Assisteren bij het organiseren van evenementen en beurzen.

• ‍Ondersteunen bij marktonderzoek en concurrentieanalyses.

• Meedenken over creatieve ideeën en nieuwe initiatieven om de zichtbaarheid en naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten.

Wat wij bieden 🎉

· Een competitief en marktconform stagevergoeding

· Een leuke werkomgeving in ons kantoor aan de Amsterdamse grachten.

· De mogelijkheid om actief bij te dragen aan verduurzaming en verandering in een traditionele sector.

· Directe impact en kansen om te groeien binnen een dynamische start-up.

· Een laptop met de mogelijkheid om af en toe thuis te werken.

· Een dynamisch, jong, professioneel en ambitieus team.

· Gezellige borrels en regelmatige tafeltennistoernooien!

Onze perfecte match 💗

• Je hebt ervaring met social media & content: Facebook, Instagram, LinkedIn, Ads en analytics (Of je vindt dit gewoon heel leuk en wilt hier beter in worden)

• Je bent creatief en hebt basis Adobe Illustrator skills (pré)

• Sterke verbale en schriftelijke communicatievaardigheden.

• Verantwoordelijke, zelfstandige en accurate manier van werken. Je kan goed om gaan met vrijheid, maar neemt wel je verantwoordelijkheid.

• Je bent communicatief en analytisch sterk

• Je spreekt Nederlands én Engels

• HBO/WO werk- en denkniveau met een ambitieuze instelling

• Beschikbaar vanaf februari

Het sollicitatieproces

Stap 1: Stuur je CV met een korte motivatiebrief naar partner@bringly.nl

Stap 2: Kennismaking op kantoor met één van onze oprichters

Stap 3: Afronden formaliteiten

Ben je enthousiast geworden van deze vacature en zie je jezelf al bij Bringly zitten? We kijken er naar uit om je te ontmoeten en samen te werken aan een duurzamere toekomst!

Team Bringly

Our values

At Bringly, our actions, decisions, and vision are anchored by a set of guiding values. These values not only define our organizational culture but also direct the path towards our ambitions. By upholding these principles, we aim to create an environment that not only fosters growth and innovation but also includes trust and mutual respect among our stakeholders.

We remain honest

We grow & enjoy

We innovate

We deliver our promise

The benefits for Bringly employees

  1. Develop your personal and professional skills with training.

  2. Flexible and hybrid working method for an optimal balance between work and private life.

  3. Refreshments in the office & daily lunch.

  4. Unlimited drinks.

  5. “Eat out” Friday.

  6. Annual team trips.

  7. Relocation assistance for expats.

  8. Improved table tennis skills

How we make impact

  • > 100M g CO2

    Emissions avoided since the start

  • >100 carriers

    Connected to our platform

  • HQ in Amsterdam

    Office on the canals of Amsterdam

  • 1 mission

    to make the e-commerce logistics chain sustainable and future-proof